Terug

Introductie aios interne geneeskunde

Welkom!

Binnenkort start jij als aios interne geneeskunde in het UMC Utrecht. Om je wat houvast te geven in volg je een introductieprogramma, verdeeld over 3 dagen.

Het is alvast goed om te weten dat dit een verplicht onderdeel is, dat altijd start op de eerste dag van de maand (tenzij dit een weekend- of feestdag is). Het is niet mogelijk om je parttime-dag op te nemen. Wel kun je deze dag later compenseren, dit bespreek je zelf met je stagegever.

Introductieprogramma uitklapper, klik om te openen

Iedere aios volgt een eigen programma, afhankelijk van je ervaring en eerder gevolgde cursussen. Jouw programma ontvang je als agenda-uitnodigingen in Outlook. Hierin staan ook exacte tijden en locaties.

Dag 1 – in het UMC Utrecht

Vandaag volg je een centraal webinar en trainingen, over onder andere kwaliteit en veiligheid en HiX. Je bent ingeschreven voor de trainingen die voor jou relevant zijn.

Dag 2 – in het UMC Utrecht

Op dag 2 meld je je in de ochtend in het UMC. Van P&O ontvang je de locatie waar je je voor de eerste trainingen kunt melden. Je volgt onder andere een praktijktraining HiX, een DBC-introductie en een training over het Elektronisch Voorschrijfsysteem.

Dag 3 – in het UMC Utrecht

 Op dag 3 start je dag samen met je mentor tijdens het ochtendrapport (om 8 uur). Hiervoor meld je je rond 7.45 uur bij de aios-kamer (C02.226). Je krijgt een rondleiding bij de SEH en ontmoet het aios-bestuur. Iedereen gaat daarna naar zijn of haar stage afdeling en is er ruimte om aan je eerste werkweektaken te werken.

Eerste werkweektaken uitklapper, klik om te openen

Onderdeel van je introductieprogramma zijn de zogenaamde ‘eerste werkweektaken’. Neem hier de tijd voor zodat alles afgerond is voor je start aan je eerste stage. Dit is belangrijk voor onder andere je salarisuitbetaling.

Jas, personeelspas, locker en telefoon

Voor je personeelspas en een witte jas kun je terecht bij het Facilitair Service Centrum (bouwdeel H.01). Neem hiervoor je paspoort mee (geen rijbewijs of identiteitsbewijs).

Voor je telefoon en locker kun je terecht bij het stafsecretariaat Interne Geneeskunde (Q03.4.300).

P&O

Zorg dat al je gegevens voor P&O juist zijn verwerkt. Dit is belangrijk voor het op tijd uitbetalen van je salaris. Gebruik daarvoor de handleiding van P&O (inloggen Connect).

We geven jouw privételefoonnummer door aan de telefooncentrale, voor gebruik in geval van nood. Dit nummer geven we nooit door aan collega’s of patiënten.

Verlofaanvragen 

Als je ouderschapsverlof wilt opnemen vraag je dit direct aan in het personeelsportaal. Later aanvragen heeft gevolgen voor je salarisuitbetaling. 

Ochtendrapport en onderwijsrooster

Op werkdagen is er een ochtendrapport, gevolgd door onderwijs. De onderwijsroosters staan in het programma Checks. Bekijk hier (inloggen Connect) of je al ingeroosterd bent voor een onderwijsmoment.

Meelopen avonddienst

We raden je aan om vóór je eerste avonddienst een keer mee te lopen met een collega aios. Neem (eventueel via je mentor) contact op met de aios in de avonddienst om dit in te plannen.

Outlook en printers

Voor het instellen van je standaard e-mailhandtekening in huisstijl in Outlook, zie handleiding  via deze link. Het huispostnummer is Q03.4.321. Om goed vindbaar te zijn in Outlook graag via deze link je gegevens en telefoonnummer invullen. De ‘HP_PullPrint’ is als standaard printer toegevoegd. 

Voorstellen in de nieuwsbrief Interne Geneeskunde

Elke dinsdag verschijnt de nieuwsbrief Interne Geneeskunde. We willen je vragen om jezelf te introduceren via een kort stukje tekst (wie ben je, waar kom je vandaan, hobby’s, etc.). Die stuur je, samen met de zorgverlenersfoto die je deze week maakt, naar de inbox van de opleiding.

Meer informatie uitklapper, klik om te openen

Je kunt meer informatie vinden in het personeelsportaal en op Connect.

Personeelsportaal

Via het personeelsportaal kun je oa. declaraties indienen.

Connect

Kijk vast rond op de Connect pagina van de opleiding. Je vindt hier meer informatie over onze werkwijzen (zie SOP’s) en projecten. Ook lees je hier meer over het declareren van opleidingskosten.

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?
Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

Werken bij het UMC Utrecht

Contact

Afspraken

Praktisch

umcutrecht.nl maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies Deze website toont video’s van o.a. YouTube. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt kunt u dat hier aangeven. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren.

Lees meer over het cookiebeleid

Akkoord Nee, liever niet