TinnitusHulp@Home
Speciaal voor mensen met oorsuizen, ook wel tinnitus genoemd, is de app TinnitusHulp@Home ontwikkeld. Deze app staat vol handige informatie, beantwoordt vragen over tinnitus en biedt praktische tips en oefeningen om met oorsuizen om te gaan. Een wekelijkse meting met vragen geeft inzicht in een toe- of afname van de last die u van de tinnitus ervaart.
Voor wie is de TinnitusHulp@Home app? uitklapper, klik om te openen
De TinnitusHulp@Home app is beschikbaar voor patiënten die voor tinnitus zijn doorverwezen naar het UMC Utrecht. Uw zorgverlener bepaalt samen met u of u in aanmerking komt voor het gebruik van deze app.
Installatie van de app
De TinnitusHulp@Home app kunt u zelf installeren. Een uitnodiging hiervoor ontvangt u vooraf per mail via uw zorgverlener. De app is daarna kosteloos te downloaden via de Play Store (Android) of de App Store (iOS). U kunt deze vinden door te zoeken naar ’Luscii’.
Wat hebt u nodig? uitklapper, klik om te openen
- Een e-mailadres.
- Een smartphone of tablet (Android versie 7 of hoger of de IOS versie 13 of hoger) om de TinnitusHulp@Home app te installeren.
- Een werkende dataverbinding (4/5G of wifi) via uw smartphone of uw tablet.
- Voor het gebruik van de app en TinnitusHulp@Home zijn gebruikersvoorwaarden en een privacyverklaring van toepassing, waarmee u akkoord dient te gaan.
Van ons krijgt u de instructie over het gebruik van de app.
Voordat u begint uitklapper, klik om te openen
- De TinnitusHulp@Home app is niet bedoeld voor spoedeisende vragen of problemen. Neem in dat geval contact op met het landelijke noodnummer 112, met de huisarts of de polikliniek KNO via telefoon: 088 75 588 90 (bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 - 17.00 uur).
- Wanneer u in de app aangeeft dat u contact wil met een zorgverlener, streven we ernaar om binnen 1 werkdag contact met u op te nemen. Wanneer u aangeeft dat u veel last heeft van de tinnitus kunnen we u vragen of u behoefte heeft aan contact met de zorgverlener. Het is niet de bedoeling dat u de app gebruikt bij spoedmeldingen. De TinnitusHulp@Home app geeft u geen inzicht in uw volledige medische dossier. U ziet alleen de ingevoerde meetwaarden.
- De TinnitusHulp@Home app is alleen voor persoonlijk gebruik.
- We hebben uw adresgegevens en telefoonnummer niet in de TinnitusHulp@Home app ingevuld, omdat dit voor het gebruik van deze app niet nodig is.
- Het advies van de zorgverlener wordt gegeven op basis van de informatie die u verstrekt in de TinnitusHulp@Home app en tijdens de gesprekken met de zorgverlener. Het is daarom belangrijk dat u uw zorgverlener juiste en volledige informatie over uw gesteldheid geeft.
- Corrigeren van verkeerd ingevoerde gegevens is na versturen niet mogelijk. Hebt u een fout ontdekt na het versturen, verstuur dan de gegevens nog een keer.
- Is er een storing in de app, en kunt u uw meetwaarden niet invullen, neem dan contact op met het Medisch Regiecentrum via telefoon: 088 756 06 14 (alle dagen van de week, van 8:00 – 20:00 uur).
- De informatie die u verstrekt via de TinnitusHulp@Home app is medische, en dus vertrouwelijke, informatie. Houdt u daarom uw aanmeldcode waarmee u de eerste keer toegang krijgt geheim.
- Wij raden u aan om uw mobiele telefoon of tablet waarmee u inlogt te beveiligen omdat er medische gegevens in de TinnitusHulp@Home app staan. Beveilig uw mobiele telefoon of tablet met een wachtwoord of een code van 5 cijfers en houdt dit geheim. De TinnitusHulp@Home app heeft namelijk zelf geen aparte toegangsbeveiliging. U bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van de apparatuur.
- Neem direct contact op met het UMC Utrecht bij (een vermoeden van) misbruik van uw account.
De thuismetingen lopen door tot de beëindiging van de deelname aan TinnitusHulp@Home.
Hulp nodig?
- Bij medische spoedeisende vragen of problemen neemt u contact op met de huisarts of met het landelijke noodnummer 112.
- Heeft u zorginhoudelijke vragen of vragen over de planning van uw afspraken, neem contact op met de polikliniek KNO via telefoon: 088 75 588 90 (maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8:00 – 17:00 uur).
- Heeft u vragen over het opstarten en gebruiken van de applicatie dan kunt u het Medisch Regiecentrum bereiken via telefoon: 088 75 60 614 (alle dagen van de week, van 8:00 – 20:00 uur).
Veelgestelde vragen uitklapper, klik om te openen
Heeft u na het lezen van de informatie op deze pagina nog vragen? Misschien staat uw vraag bij de veelgestelde vragen over het gebruik van TinnitusHulp@Home en de gebruikersvoorwaarden en de privacy.
Aan de slag uitklapper, klik om te openen
Wilt u deze app gebruiken? Bespreek dit met uw zorgverlener. Is deelname voor u mogelijk, dan krijgt u van uw zorgverlener een uitnodiging met daarbij praktische informatie over hoe u aan de slag kunt gaan.
Klachten uitklapper, klik om te openen
- Heeft u een klacht die niet over de app gaat? Dan kunt u terecht bij de UMC Utrecht klachtenbemiddelaars, via telefoon: 088 7556208.
- Lees hier meer over het indienen van een klacht.
Digital health uitklapper, klik om te openen
Digital health is een belangrijk thema voor het UMC Utrecht, omdat het helpt bij het onderbrengen van de juiste zorg op de juiste plek. Het UMC Utrecht werkt voor TinnitusHulp@Home samen met het bedrijf Luscii.