Reguliere zorg wordt stap voor stap hervat
Reguliere zorg wordt stap voor stap hervat
Door het coronavirus (COVID-19) heeft het UMC Utrecht veel afspraken en operaties moeten uitstellen. Dat is voor patiënten een vervelende boodschap geweest. Het is daarom fijn dat we deze afspraken stap voor stap weer gaan plannen.
We willen ervoor zorgen dat we zorg kunnen geven aan iedereen die het nodig heeft. En dat de zorg in een zo veilig mogelijke omgeving plaatsvindt. Daarom hebben we een aantal aanpassingen gedaan in ons ziekenhuis. Het kan zijn dat een afspraak of bezoek nu anders gaat dan dat iedereen gewend is bij ons. We houden zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar en zorgen ervoor dat er zo min mogelijk mensen, op hetzelfde moment in het ziekenhuis zijn.
Stap voor stap
Door de maatregelen, kunnen wij helaas niet iedereen meteen helpen. We doen dat stap voor stap. De afgelopen weken hebben we vooral patiënten geholpen voor wie de zorg medisch noodzakelijk was. Iedereen die nú zorg nodig heeft, krijgt die zorg. En hoe meer ruimte er komt voor andere zorg, plannen we ook weer meer afspraken met patiënten van wie de afspraak of behandeling was uitgesteld.
Uw afspraak
Als u binnenkort een afspraak bij ons hebt of er kan een nieuwe afspraak ingepland worden, dan wordt u gebeld door een medewerker van de polikliniek. We bespreken met u of u naar het UMC Utrecht komt voor uw afspraak of dat uw afspraak telefonisch of via een videoverbinding kan. De behandelend arts bekijkt samen met u wat passend is voor uw situatie. Als uw behandelend arts u wil zien, dan komt u naar het UMC Utrecht. We vragen u voor uw bezoek de maatregelen op de website goed te lezen.
Huisartsen en ziekenhuizen kunnen ook nieuwe patiënten doorverwijzen. Wij leveren zorg voor alle patiënten die onze zorg nodig hebben.
We doen er alles aan om alle patiënten de juiste zorg op het juiste moment te geven. Het is een nieuwe situatie waar we allemaal aan moeten wennen. We rekenen op uw begrip.