Veelgestelde vragen Mijn UMC Utrecht
Op deze pagina hebben wij de meest gestelde vragen over Mijn UMC Utrecht voor u verzameld.
Let op: Mijn UMC Utrecht is niet geschikt voor spoedvragen.
Stuur in geval van nood dus geen e-consult, maar neem altijd telefonisch contact op met de polikliniek waar u in behandeling bent of met uw huisarts.
Vragen over het nieuwe patiëntportaal uitklapper, klik om te openen
Hoe lang duurt het voordat ik, na mijn afspraak, mijn behandelverslag kan inzien?
Een behandelverslag, met de invoerdatum van vandaag, is vanaf morgen in te zien.
Waar kan ik mijn afspraken op de dagbehandeling terugvinden?
Klik in de menubalk bovenaan op ‘Afspraken’. Uw afspraken op de dagbehandeling staan onder ‘Opnames’.
Let op: Voorheen stonden afspraken op de dagbehandeling onder ‘Afspraken’ en kreeg u een afspraakherinnering via e-mail of SMS. U ontvangt nu geen herinnering meer voor afspraken op de dagbehandeling.
Ik moet toestemming geven. Hoe doe ik dat?
Klik in de menubalk bovenaan op ‘Mijn gegevens’. Onder het kopje 'Privacy' vindt u uw toestemmingen. Hier kunt u uw toestemmingen inzien, toestemming geven en toestemming weigeren.
Hoe kan ik toestemming geven/weigeren als de knoppen grijs zijn en daardoor niet werken?
Het kan voorkomen dat de ja/nee knoppen bij bepaalde toestemmingen niet beschikbaar zijn. Dit komt door een tijdelijk probleem in het systeem. U kunt daarom helaas de toestemming niet via het patiëntportaal invullen. U kunt de toestemming wel laten registeren als u in het ziekenhuis bent.
Vraag het aan de medewerker van de inschrijfbalie. In het UMC Utrecht vindt u deze medewerkers bij de hoofdingang en in het Wilhelmina Kinderziekenhuis op de eerste etage. Ook kan een medewerker van de polikliniek, waar u onder behandeling bent, u helpen.
Ik heb een jaaroverzicht van mijn afspraken nodig (voor de Belastingdienst). Hoe druk ik dit af?
Klik in de menubalk bovenaan op ‘Agenda’. Klik vervolgens onder 'Overzicht afspraken' op 'Afspraken'. Hier vindt u alle afspraken die zijn geweest.
Als u deze wilt printen, klikt u rechtsboven op uw naam. Hier vindt u de knop Afdrukken.
Waarom moet ik een kopie van mijn identiteitsbewijs versturen?
In de zorg is het verplicht om u voor uw eerste bezoek te identificeren. Daarom hebben wij een kopie van uw identiteitsbewijs nodig. Een medewerker controleert uw identiteit. Daarna verwijderen wij de kopie.
Ik ben gemachtigd om het dossier van mijn kind in te zien. Hoe kan ik op het nieuwe portaal dit dossier openen?
Klik rechtsboven op uw naam. Het dossier, waar u voor gemachtigd bent, verschijnt. Klik op Dossier kiezen (gemachtigde).
Waar kan ik de informatie vinden over hoe ik me kan voorbereiden op mijn opname?
Deze informatie vindt u op onze website.
- Gaat u naar het UMC Utrecht? Lees 'Een ziekenhuisopname voorbereiden'.
- Gaat u naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis? Lees 'Uw kind voorbereiden'.
Waar kan ik mijn (patiënt)brieven vinden?
Klik in de menubalk bovenaan op ‘Dossier’. Uw 'Brieven' staan onder ‘Overig’.
Waar kan ik mijn behandeldoelen vinden?
In het nieuwe portaal zijn de behandeldoelen niet meer beschikbaar.
Waar kan ik mijn facturen vinden?
In het nieuwe portaal is het menu item Facturen veranderd in ‘Zorgkosten’. Klik in de menubalk bovenaan op ‘Mijn gegevens’. Uw zorgkosten staan onder ‘Overig’.
Waar kan ik mijn zorgkosten vinden?
Klik in de menubalk bovenaan op ‘Mijn gegevens’’. Uw zorgkosten staan onder ‘Overig’.
Ik heb een vraag over mijn zorgkosten.
Als u vragen heeft over uw zorgkosten, bekijk de pagina over zorgkosten. U vindt hier contactgegevens om vragen te stellen.
Hoe kan ik mijn contactpersonen wijzigen of aanvullen in mijn portaal?
Dit kunt u niet zelf. Dit kan de medewerker van de inschrijfbalie voor u doen. In het UMC Utrecht vindt u deze medewerkers bij de hoofdingang en in het Wilhelmina kinderziekenhuis op de eerste etage. Ook kan een medewerker van de polikliniek, waar u onder behandeling bent, dit voor u aanpassen.
Inloggen Mijn UMC Utrecht uitklapper, klik om te openen
Wat heb ik nodig om Mijn UMC Utrecht te gebruiken?
- een computer of tablet met internetfunctie
- uw DigiD met inloggen via sms of via de DigiD-app
- een mobiele telefoon
Hoe kan ik inloggen in Mijn UMC Utrecht?
U kunt in Mijn UMC Utrecht inloggen als u voor een consult of behandeling in het UMC Utrecht bent geweest. Ook moet uw legitimatiebewijs zijn gecontroleerd en geregistreerd in het UMC Utrecht. U kunt inloggen met uw DigiD met sms-functie.
- Ga naar de website mijn.umcutrecht.nl.
- Druk op de knop 'Inloggen MIjn UMC Utrecht'.
- U komt op een scherm van DigiD. Hier logt u in met uw DigiD met sms of via de DigiD-app.
Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en ik opeens iets anders moet doen?
Als u geen gebruik maakt van Mijn UMC Utrecht wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.
Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen?
De meest voorkomende problemen zijn:
- Uw BSN-nummer is nog niet bekend bij ons. Dit kunt u doorgeven bij de polikliniek waar u onder behandeling bent.
- Er is iets met uw DigiD. Lees meer hierover op de website van DigiD.
- Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden. Hebt u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet u uw browser upgraden met Internet Explorer 9.
- In sommige gevallen is het nodig de 'cookies' bij uw browsegeschiedenis te wissen waarna u weer correct kan inloggen.
Inloggen op het portaal van iemand anders (als gemachtigde) uitklapper, klik om te openen
Wat is een gemachtigde?
Een gemachtigde is een 'wettelijk vertegenwoordiger' van een patiënt, die namens de patiënt in het patiëntportaal van de patiënt kan kijken. De volgende wettelijk vertegenwoordigers kunnen inloggen op Mijn UMC Utrecht: ouder(s), voogd, mentor en curator.
De gemachtigde kan alles zien en doen in Mijn UMC Utrecht, wat de patiënt ook kan zien en doen.
Hoe kom ik in het dossier van mijn kind?
Ouders en voogden kunnen inzage krijgen in het portaal van hun kind met een machtiging. Zij kunnen dan met hun eigen DigiD met sms-functie inloggen het medisch dossier van het kind bekijken.
Ik wil graag inzage in het portaal van mijn familielid. Kan dat?
Inzage in het patiëntenportaal van iemand anders is voorlopig alleen toegestaan voor ouders (of voogden) en voor curatoren en mentoren met een beschikking van de rechtbank. Dit gaat met een machtiging. Wij onderzoeken of inzage voor een bredere groep (bijvoorbeeld familieleden) ook mogelijk is.
Videoconsulten uitklapper, klik om te openen
Wat is een videoconsult en hoe werkt het?
Een videoconsult is een afspraak met uw behandelaar via uw eigen computer, laptop, tablet of smartphone. Wij maken hiervoor gebruik van MS Teams (Microsoft Teams). MS Teams werkt met een veilige verbinding. Het gebruik van MS Teams is voor u gratis.
Ga voor meer informatie en een handige instructievideo naar de pagina Videoconsult.
Ik wil mijn videoconsult graag annuleren
Een videoconsult afspraak wordt altijd door de polikliniek gemaakt.
Indien u uw videoconsult afspraak wilt annuleren, wijzigen of verplaatsen, neem dan altijd contact op met de polikliniek via het algemene nummer 088- 75 5 555. De telefoniste verbindt u door met de juiste polikliniek.
Kan ik een extra persoon uitnodigen voor het videoconsult?
Soms is het fijn als uw naaste, zoals een familielid of mantelzorger, ook bij het videoconsult aanwezig is. Daarom is het mogelijk om de MS Teams-link van het videoconsult op te vragen. Neem daarvoor telefonisch contact op met de polikliniek. U kunt ook een e-consult sturen.
Waarom doet de camera het niet in het videoconsult?
Om deel te nemen aan een videoconsult is een camera vereist.
Indien u geen apparaat heeft waarbij een camera is verbonden dan kunt u dit doorgeven aan de polikliniek en wordt uw videoconsult omgezet in bijvoorbeeld een telefonisch consult. U kunt u dan telefonisch contact opnemen met de polikliniek via algemene nummer 088 - 75 555 55.
Om uw videoconsult probleemloos te laten verlopen is het handig om te testen of MS Teams goed is geïnstalleerd en of de camera (of webcam) op uw computer, laptop, tablet of smartphone het goed doet.
U kunt testen of MS Teams op uw computer, laptop, tablet of smartphone het doet door een videoconsult te starten via uw browser of de MS Teams applicatie.
- Log in op uw patiëntportaal Mijn UMC Utrecht .
- Klik op Agenda en ga naar Videoconsult.
- Klik met uw rechtermuisknop op de knop 'Start videoconsult'. Deze knop is vanaf één uur voordat de afspraak begint zichtbaar.
- Let erop dat de video niet verborgen staan. Uw video staat aan als het vakje bij het camera-icoon op paars staat.
- Kies voor 'Nu deelnemen'. U ziet uzelf nu in beeld. U bent klaar om het videoconsult te starten.
Indien u zichzelf niet in beeld ziet, neem dan even contact op met de patiëntenhelpdesk op nummer: 088 - 75 68 890 of mail naar patientportaal@umcutrecht.nl
PS: Als er uitloop in het spreekuur van uw behandelaar is, dan kunnen wij dat helaas niet makkelijk zichtbaar voor u maken in de MS Teams-omgeving. Blijf daarom gewoon ingelogd, ook wanneer het wat langer duurt. Als het meer dan 30 minuten later dan gepland is en u heeft de arts nog niet in beeld gezien, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de polikliniek via algemene nummer 088- 75 555 55.
Wilt u meer informatie over het testen van uw camera kijk dan op de volgende site:
Waarom werkt mijn geluid niet?
Om deel te nemen aan een videoconsult is audio vereist.
Indien u geen apparaat heeft waarbij audio is verbonden dan kunt u dit doorgeven aan de polikliniek en wordt uw videoconsult omgezet in bijvoorbeeld een telefonisch consult. U kunt u dan telefonisch contact opnemen met de polikliniek via algemene nummer 088 - 75 555 55.
Om uw videoconsult probleemloos te laten verlopen is het handig om te testen of MS Teams goed is geïnstalleerd en of audio op uw computer, laptop, tablet of smartphone het goed doet.
U kunt testen of MS Teams op uw computer, laptop, tablet of smartphone het doet door een videoconsult te starten via uw browser of de MS Teams applicatie.
- Log in op uw patiëntportaal Mijn UMC Utrecht .
- Klik op Agenda en ga naar Videoconsult.
- Klik met uw rechtermuis op de knop 'Start videoconsult'. Deze knop is vanaf één uur voor de afspraak begint zichtbaar.
- Let erop dat de audio niet gedempt staat. Uw audio staat aan in Teams als het vakje bij het microfoon-icoon op paars staat
- Kies voor 'Nu deelnemen'. U bent klaar om het videoconsult te starten.
Indien u zichzelf niet hoort bij het luid inspreken van een test, neem dan even contact op met de patiëntenhelpdesk op nummer 088 - 75 68 890 of mail naar patientportaal@umcutrecht.nl
PS: Als er uitloop in het spreekuur van uw behandelaar is, dan kunnen wij dat helaas niet makkelijk zichtbaar voor u maken in de MS Teams-omgeving. Blijf daarom gewoon ingelogd, ook wanneer het wat langer duurt. Als het meer dan 30 minuten later dan gepland is en u heeft de arts nog niet in beeld gezien of uw hoort de arts niet, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de poli via algemene nummer 088- 75 555 55.
Wilt u meer informatie over het testen van uw audio kijk dan op de volgende site:
Welke internet browsers ondersteunen uw videoconsult?
Videoconsulten op de computer of laptop kan alleen via de laatste versies van internetbrowsers Edge of Google Chrome (overige browsers werken niet goed en raden wij dan ook af te gebruiken).
Hoe weet ik of ik de laatste versie van Google Chrome of Edge heb op mijn computer/laptop? Hieronder geven wij aan hoe u dit kan checken op in uw eigen computer/laptop.
Internet browser Google Chrome:
U kunt op de volgende manier uw versienummer checken of u de laatste versie van Google Chrome heeft:
- Start Google Chrome op.
- Klik rechtsboven op de drie verticale puntjes.
- Klik op Help > Over Google Chrome.
- Ziet u de melding 'Google Chrome is up-to-date' en daaronder een versienummer dat begint met 73 dan gebruikt u de laatste veilige versie van Chrome.
Normaal gesproken vinden updates op de achtergrond plaats wanneer u uw browser sluit en opnieuw opent. Maar als u uw browser een tijd niet heeft gebruikt, kunt u een beschikbare update zien:
- Open Google Chrome op uw computer.
- Bekijk Meer in de rechterbovenhoek.
- Als er een update beschikbaar is, heeft het pictogram een van de volgende kleuren:
- Groen: Er is minder dan twee dagen geleden een update uitgebracht.
- Oranje: Er is ongeveer vier dagen geleden een update uitgebracht.
- Rood: Er is ten minste een week geleden een update uitgebracht.
U kunt Google Chrome als volgt updaten:
- Open Chrome op uw computer;
- Klik rechtsboven op Meer;
- Klik op Google Chrome updaten;
- Belangrijk: Als u deze knop niet ziet, beschikt u over de nieuwste versie.
- Klik op Opnieuw starten.
Internet browser Edge:
U kunt op de volgende manier uw versienummer checken of u de laatste versie van Edge heeft:
- Start Edge op;
- Klik op het pictogram 'Instellingen en meer';
- Klik op Instellingen;
- Scrol naar beneden en daar staat u de huidige versie.
Edge is een onderdeel van Microsoft en wordt daardoor altijd automatisch bijgewerkt.
Edge is de standaardbrowser van Windows 10. Veel mensen hebben het pictogram van het internetprogramma Edge op de Taakbalk staan. Klik daarop en het internetprogramma opent.
Heeft u dat pictogram niet (meer)? Open de browser dan via het Startmenu in uw computer/laptop.
- Klik op de Startknop;
- Scrol in de lijst met programma's naar beneden;
- Klik op Microsoft Edge op Edge te openen.
Veiligheid en privacy uitklapper, klik om te openen
Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?
Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om, conform de Wet bescherming persoonsgegevens. U kunt zelf bijdragen aan een veilig gebruik van Mijn UMC Utrecht:
- Log uit op het moment dat u Mijn UMC Utrecht niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser.
- Ga zorgvuldig om met afdrukken die u maakt van uw gegevens.
- Uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.
- Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook uw inlognaam en wachtwoord kan vinden.
- Gebruik een screensaver. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet direct zien als u even weg bent van uw computer.
- Gebruikt u draadloos internet? Zorg er dan voor dat uw internetmodem of router beveiligd is met encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruik maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Wij willen graag weten hoe vaak Mijn UMC Utrecht wordt gebruikt. Daarom registeren we elke keer dat u inlogt. De gegevens die u invoert in Mijn UMC Utrecht komen in uw medisch dossier.
Wanneer u een e-consult naar uw zorgverlener stuurt, komt deze in uw dossier van het UMC Utrecht. Ook het antwoord van uw zorgverlener komt daarin te staan. De e-consulten zijn inzichtelijk voor die zorgverleners binnen het UMC Utrecht die toegang hebben tot uw dossier.
Met wie heb ik contact op Mijn UMC Utrecht?
Op Mijn UMC Utrecht hebt u, net als tijdens een consult op de polikliniek, contact met een zorgverlener uit uw behandelteam.
Eisen aan uw computer en browser uitklapper, klik om te openen
Met welke computers en tablets kan ik gebruik maken van Mijn UMC Utrecht?
U kunt Mijn UMC Utrecht gebruiken op:
- Windows computer (Windows 7 of hoger)
- Apple computer (MacBook, iMac)
- Tablets (iPad vanaf versie 2, IPad mini, Nexus 7, Samsung Tab)
- Smartphone
U moet dan wel de juiste browser gebruiken.
Ondersteunt Mijn UMC Utrecht alle browsers?
Mijn UMC Utrecht werkt goed op de laatste versies van Microsoft Edge, Google Chrome, Apple Safari en Android Browser.
Informatie op Mijn UMC Utrecht uitklapper, klik om te openen
Ik ben jaren geleden in het UMC Utrecht behandeld. Kan ik Mijn UMC Utrecht dan inzien?
Alle patiënten die voor een consult of behandeling in het UMC Utrecht zijn geweest, en bij wie het legitimatiebewijs is gecontroleerd en geregistreerd, kunnen inloggen in Mijn UMC Utrecht.
Kan ik op Mijn UMC Utrecht alle informatie uit mijn medisch dossier inzien?
Mijn UMC Utrecht biedt de mogelijkheid om mee te kijken in gedeeltes van uw medisch dossier. Ook wordt bij een aantal onderdelen pas informatie getoond vanaf 1 januari 2015.
U kunt dus niet alle informatie uit uw medisch dossier zien op Mijn UMC Utrecht. Maar u hebt hier wel recht op. Wilt u uw medisch en verpleegkundig dossier lezen? Dan kunt u een kopie opvragen bij uw arts. Dit moet u schriftelijk doen.
Ik heb een vraag over een uitslag. Wat moet ik doen?
Uitslagen zijn soms lastig te begrijpen en mogelijk nog niet helemaal compleet. De zorgverlener heeft alle uitslagen nodig om volledig beeld van uw gezondheidssituatie te krijgen. Houdt u er rekening mee dat alle uitslagen direct in uw portaal te zien zijn.
Uw zorgverlener vertelt u tijdens de volgende afspraak wat de uitslagen betekenen. U bepaalt zelf of u de uitslagen vooraf wilt bekijken. Maakt u zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
E-consult versturen uitklapper, klik om te openen
Ik wil een e-consult sturen, maar de afdeling waar ik onder behandeling ben, staat niet in de lijst met adressen.
Als de afdeling waar u onder behandeling bent niet in de lijst met adressen staat, kunt u dit telefonisch doorgeven aan de polikliniek. Zij kunnen dit herstellen, zodat u in het vervolg wel een e-consult kunt sturen.
Kan ik vanuit huis een vraag stellen aan mijn zorgverlener via e-consult?
Ja, via e-consult kunt u direct een vraag stellen aan uw zorgverlener, zonder dat u daarvoor hoeft te bellen of naar het UMC Utrecht te komen. U kunt het e-consult ook gebruiken om bijwerkingen van medicijnen door te geven of om een foto of brief als bijlage mee te sturen. Het e-consult is niet geschikt om herhaalrecepten aan te vragen.
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag via e-consult?
U krijgt binnen vijf werkdagen een reactie op uw e-consult.
Het e-consult is niet geschikt voor spoed. Bel bij spoed altijd naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Kan ik ook bijlagen meesturen met een e-consult?
Ja, soms is het mogelijk om een bijlage toe te voegen aan een e-consult. De knop voor het meesturen van een bijlage (een paperclip) is dan zwart. Als u géén bijlage toe kunt voegen is de paperclip grijs. Let op: een bijlage-bestand mag maximaal 20 mb groot zijn. De bestandsnaam mag maximaal 60 tekens bevatten. Wilt u meerdere bestanden als bijlage meesturen bij uw e-consult? Zet dan deze bestanden bij elkaar op bijvoorbeeld het bureaublad van uw computer. Selecteer ze allemaal en voeg ze tegelijk toe via het paperclipje.
Krijg ik een e-consult vergoed?
Het e-consult is zorg op afstand. Het ziekenhuis kan consulten op afstand in rekening brengen.
Vragenlijsten uitklapper, klik om te openen
Ik krijg een melding dat er een vragenlijst klaar staat om in te vullen. Maar de vragenlijst is niet terug te vinden in mijn portaal. Wat moet ik doen?
Neem telefonisch contact op met de polikliniek. Zij zullen de vragenlijst, indien nodig, opnieuw voor u klaarzetten.
Ik heb een verzoek gekregen om een vragenlijst in te vullen maar deze kan ik niet vinden (waar vind ik de vragenlijsten?)
De vragenlijsten staan in uw patiëntportaal Mijn UMC Utrecht onder kopje ’Vragenlijsten’
Waar kan ik mijn ingevulde vragenlijst terugvinden?
Klik in de menubalk bovenaan op 'Vragenlijsten'. Klik onder 'Ingevulde vragenlijsten' op de knop 'Bekijken' om uw antwoorden te zien.
Kan ik de vragenlijst ook op papier invullen?
Dat is zeker mogelijk, u kunt dit aangeven bij de polimedewerker dan kunt u de vragenlijst ook thuis per post ontvangen.
Kan ik mijn vragenlijst nog aanpassen?
Klik in de menubalk bovenaan op 'Vragenlijsten'. Onder 'Ingevulde vragenlijsten' kunt u vragenlijsten of dagboeken bekijken die u eerder hebt ingevuld. Sommige vragenlijsten of dagboeken kunt u nog wijzigen. Dan is de knop 'Veranderen' blauw gekleurd. Klik op de knop om uw antwoorden te veranderen.
Ik heb de vragenlijst al ingevuld maar ik krijg alsnog een herinnering om de vragenlijst in te vullen.
Het kan voorkomen dat de vragenlijst nog verwerkt moet worden door de polimedewerker en als u zeker bent dat u de vragenlijst heb ingevuld kunt u de melding negeren.
Inschrijven en patiëntadministratie uitklapper, klik om te openen
Waar moet ik heen met mijn vraag over inschrijven en patiëntadministratie?
Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie? Neemt u dan contact op met de afdeling Centraal inschrijven van het UMC Utrecht via centraalinschrijven@umcutrecht.nl of 088-7558866.
Hoe kan ik mijn gegevens aanvullen in Mijn UMC Utrecht?
Als het niet lukt om uw gegevens aan te vullen via Mijn UMC Utrecht, kom dan voorafgaand aan uw afspraak langs bij de inschrijfbalie (bij de hoofdingang).
Overige vragen uitklapper, klik om te openen
Waar kan ik terecht met vragen over zorg en behandeling?
Met vragen over uw zorg en behandeling kunt u bij uw zorgverlener terecht.
Wat betekent het voor mijn behandeling als ik gebruik maak van Mijn UMC Utrecht?
U kunt via Mijn UMC Utrecht contact zoeken met uw zorgverlener wanneer u wilt en vanaf welke plek u wilt. Hierdoor kan het zijn dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.
Waarom moet ik via Mijn UMC Utrecht een vragenlijst invullen? Ik ben nog niet in het UMC Utrecht geweest.
Soms vragen wij patiënten een vragenlijst in te vullen ter voorbereiding van een afspraak. U ziet dan verder nog geen gegevens in uw portaal. Uw volledige portaal wordt pas geactiveerd als u in het UMC Utrecht bent geweest.
Ik kan in Mijn UMC Utrecht geen bezwaar meer maken tegen het gebruik van mijn gegevens, bloed of weefsel voor wetenschappelijk onderzoek of onderwijs? Of als ik geen informatie wil over toevalsbevindingen? Hoe kan ik bezwaar maken?
U kunt op elk moment bezwaar maken via dit formulier, bij de balie van de polikliniek, bij de inschrijfbalie in de centrale hal bij de hoofdingang of door het aan uw zorgverlener te vertellen. Lees meer over Gebruik restmateriaal / medische gegevens.
Voor wie is Mijn UMC Utrecht?
Bent u in het UMC Utrecht geweest voor een consult of behandeling, dan hebt u toegang tot het patiëntenportaal Mijn UMC Utrecht.
Uw legitimatiebewijs moet wel eerst gecontroleerd en geregistreerd zijn in het UMC Utrecht.
Kan ik Mijn UMC Utrecht uitzetten?
Wanneer u Mijn UMC Utrecht niet wilt gebruiken, kunt u aan de zorgverlener vragen om het uit te zetten. U kunt dit niet zelf doen.
Ik had een e-mail van Mijn UMC Utrecht moeten krijgen. Waarom kan ik deze nergens vinden?
Het kan zijn dat e-mails van Mijn UMC Utrecht in uw Spam (ongewenste e-mail) terecht komen. Kijk in uw mailbox dus bij ‘Spam’ als u de e-mail van Mijn UMC Utrecht niet hebt ontvangen. Het gaat dan om:
- e-consult notificatie e-mail
- afspraakbevestiging
- afspraakherinneringsmail
Wat als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten? Of als mijn DigiD is verlopen?
Hulp nodig? uitklapper, klik om te openen
Staat uw vraag er niet tussen? U kunt terecht bij de patiënthelpdesk of u kunt zich melden bij de gastvrouwen bij de hoofdingang in het UMC Utrecht.