Terug

Veelgestelde vragen over TinnitusHulp@Home

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het gebruik van TinnitusHulp@Home en de gebruikersvoorwaarden en de privacy. 


 Gebruik van TinnitusHulp@Home 

Moet ik bij spoedeisende vragen de app invullen? 

Nee, neem bij spoed direct contact op met het landelijke noodnummer 112, met de huisarts of de spoedlijn van afdeling KNO via 088 757 1959. TinnitusHulp@Home is niet bedoeld voor spoedeisende vragen of problemen. 

Als ik de metingen heb ingevoerd, wanneer kan ik dan een reactie verwachten?

In principe hoort u niets tenzij er aanleiding is om contact met u op te nemen. Het Medisch Regiecentrum van het UMC Utrecht bekijkt uw metingen op alle doordeweekse dagen en neemt contact met u op indien dit noodzakelijk lijkt. We streven er dan naar om binnen 24 uur te reageren. Neem bij twijfel altijd contact op met de afdeling KNO.  

Ik heb verkeerde meetgegevens ingevoerd. Kan ik deze wissen? 

Nee, het corrigeren van verkeerd ingevoerde gegevens is na versturen niet mogelijk. Hebt u een fout ontdekt na het versturen? Vul dan de gegevens nog een keer in verstuur deze opnieuw.  

Wat gebeurt er met uw metingen?

De metingen die u in de applicatie invoert, worden in TinnitusHulp@Home applicatie opgeslagen. Deze zijn voor u zichtbaar in de app en voor uw zorgverleners binnen het UMC Utrecht in het online portaal van Luscii.

Staan de gegevens van TinnitusHulp@Home app in mijn medisch dossier?

TinnitusHulp@home is niet gekoppeld aan uw medisch dossier. De zorgverleners nemen alleen de relevante gegevens over in uw medisch dossier. U kunt op elk moment uw ingevoerde metingen terugvinden in TinnitusHulp@Home.

Hoe gaat het UMC Utrecht om met mijn gegevens en privacy?

We beschermen en bewaren uw gegevens volgens de geldende wet- en regelgeving. Hoe we dat doen staat beschreven op in de gebruikersvoorwaarden en privacyverklaring.


Gebruiksvoorwaarden en privacy

Staat mijn volledig medisch dossier in de TinnitusHulp@Home?

 Nee, TinnitusHulp@Home geeft u geen inzicht in het volledige dossier. In de app staan alleen de ingevoerde meetwaarden. U kunt uw volledig medisch dossier inzien via het patiëntportaal van het UMC Utrecht.

Mag iemand anders mijn TinnitusHulp@Home ook gebruiken? 

Nee, TinnitusHulp@Home is bedoeld voor persoonlijk gebruik in het kader van de zorgverlening die u van het UMC Utrecht ontvangt. 

Er is een storing in de TinnitusHulp@Home, wat doe ik nu?

Mocht de applicatie niet werken of er is een storing, dan kunt u altijd contact opnemen met het Medisch Regiecentrum via telefoon: 088 756 06 14 ( maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 9:00 – 16:00 uur) en eventueel de meetwaardes telefonisch doorgeven. 

Is TinnitusHulp@Home op mijn telefoon extra beveiligd door een wachtwoord of code? 

Nee, er is geen extra wachtwoord of code nodig om de app op uw telefoon te openen. Wij raden u aan om uw mobiele telefoon of tablet waarmee u inlogt zelf goed te beveiligen omdat er medische gegevens in TinnitusHulp@Home staan. Beveilig uw mobiele telefoon of tablet met een wachtwoord of een code van 5 cijfers, houd deze geheim en laat uw telefoon nooit onbeheerd achter. U bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van uw apparatuur. 

Ik heb het vermoeden dat iemand anders mijn TinnitusHulp@Home misbruikt. Wat moet ik doen?

Meld (vermoeden van) misbruik van uw account zo snel als mogelijk bij uw zorgverlener in het UMC Utrecht. 

Ik wil niet langer gebruik maken van de TinnitusHulp@Home app. Mag ik zomaar stoppen? 

Deelname is vrijwillig. U mag altijd en op elk moment kiezen om te stoppen met het gebruik van de TinnitusHulp@Home applicatie Dit kan mogelijk wel consequenties hebben voor de voortgang van de behandeling en uw gezondheid. Neem daarom als u wilt stoppen met TinnitusHulp@Home eerst contact op met de afdeling KNO via  088 755 8890. 

Ik wil mijn gegevens uit de app laten verwijderen. Hoe kan ik dit doen? 

U mag altijd, op elk moment, het verzoek doen om uw gegevens te laten verwijderen. Meer informatie hierover staat op de website van het UMC Utrecht. U kunt dan een formulier invullen. Dit kan mogelijk wel consequenties hebben voor de voortgang van de behandeling en uw gezondheid. 

Ik heb een klacht die niet over de applicatie gaat. Waar kan ik die indienen? 

Voor een klacht die niet over TinnitusHulp@Home gaat, kunt u terecht bij de UMC Utrecht klachtenbemiddelaars via 088 7556208. Lees meer over een klacht indienen op de website van het UMC Utrecht. 

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?
Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

Werken bij het UMC Utrecht

Contact

Afspraken

Praktisch

umcutrecht.nl maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies Deze website toont video’s van o.a. YouTube. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt kunt u dat hier aangeven. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren.

Lees meer over het cookiebeleid

Akkoord Nee, liever niet