Veilig gebruik van thuismonitoring
Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over thuismonitoring, om op de juiste manier gebruik te maken van thuismonitoring.
Staat uw vraag er niet bij, of heeft u twijfels over de metingen? Neem dan contact op met het Medisch Regiecentrum. Voor medische informatie stuurt u uw zorgverlener een e-consult via het patiëntportaal.
Hulp bij thuismonitoring
Als ik de metingen heb ingevoerd, wanneer kan ik dan een reactie verwachten?
In principe hoort u niets, tenzij er aanleiding is om contact met u op te nemen. Het Medisch Regiecentrum bekijkt uw metingen op alle doordeweekse dagen. En neemt contact met u op als dit noodzakelijk lijkt. Neem bij twijfel altijd contact op met het Medisch Regiecentrum.
Ik heb verkeerde meetgegevens ingevoerd. Kan ik deze wissen?
Nee, het corrigeren van verkeerd ingevoerde gegevens is na versturen niet mogelijk. Hebt u een fout ontdekt na het versturen? Vul dan de gegevens nog een keer in en verstuur deze opnieuw.
Wat gebeurt er met mijn metingen, en staan de gegevens van de app in mijn medisch dossier?
De metingen die u in de applicatie invoert, worden in de app opgeslagen. Deze zijn zichtbaar voor u en uw zorgverleners binnen het UMC Utrecht. De app stuurt informatie niet automatisch door naar uw medisch dossier. De zorgverleners nemen relevante gegevens over in uw medisch dossier. U kunt op elk moment uw ingevoerde metingen in de app terugvinden.
Mag iemand anders mijn app gebruiken (met eventueel vermoeden van misbruik)?
De app is bedoeld voor persoonlijk gebruik in het kader van de zorgverlening die u van het UMC Utrecht ontvangt. Meld (vermoeden van) misbruik van uw account zo snel als mogelijk bij uw zorgverlener of het Medisch Regiecentrum in het UMC Utrecht.
Is de Thuismeten-app op mijn telefoon extra beveiligd door een wachtwoord of code?
Wij raden u aan om uw mobiele telefoon of tablet waarmee u inlogt zelf goed te beveiligen, omdat er medische gegevens in de app staan. Beveilig uw mobiele telefoon of tablet met gezichtsherkenning, vingerafdruk, code of patroon en houd deze geheim. Laat uw telefoon nooit onbeheerd achter. U bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van uw apparatuur. U kunt de Thuismeten-app op uw telefoon extra beveiligen, door in de instellingen 'App lock' aan te zetten.
Ik wil niet langer gebruik maken van de Thuismeten-app. Mag ik zomaar stoppen?
Omdat het gebruik van de Thuismeten-app een nieuwe manier is van het leveren van zorg in het UMC Utrecht, kan het stoppen met het gebruik van de Thuismeten-app consequenties hebben voor de voortgang van de behandeling en uw gezondheid. Neem daarom als u wilt stoppen met de Thuismeten-app altijd eerst contact op met het Medisch Regiecentrum. Zij helpen u dan verder.
Heeft u een verzoek om gegevens te laten verwijderen, kijk dan op de pagina rechten in de zorg. Bij eventuele klachten verwijzen we u naar het klachtenformulier.
Probleem of storing?
Werkt de app niet of is er een storing? Twijfelt u aan de uitkomsten of maakt u zich zorgen? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen en de metingen later of telefonisch doorgeven. Laat het ons ook weten als er problemen zijn met eventuele meetapparatuur die u van het UMC Utrecht gekregen hebt.
Contact uitklapper, klik om te openen
Verpleegafdeling Medisch Regiecentrum (digitale zorgafdeling)
Telefoonnummer:
088 75 606 14
Openingstijden:
Elke dag van 8.00 tot 20.00 uur